28 Eylül 2016 Çarşamba

Japon Abur Cuburlarını Denedim :) - Blippo Alışverişim

    Öncelikle yeni eğitim öğretim yılımız hayırlı olsun :) Öğrenciliğimin son senesinde artık Stajyer Eczacı olarak anıldığımız bu güzel günlerde, işler çok tuhaf ve alışılmadık şekilde ilerliyor. Bu sebeple son 1 haftadır hiç yazı yazamamıştım. En kısa zamanda eski formuma kavuşmaya çalışacağım :)
    Daha önce yaptığım bir Blippo Japon abur cuburu alışverişimden ve bu siteden nasıl alışveriş yapabileceğinizden yazılarımda bahsetmiştim. Bayramdan önceki hafta içinde bir sipariş daha yaptım. Bu siparişimde daha fazla abur cubur sipariş ettim ve ücretsiz kargo seçeneğini denemek istedim.
   Hatırlatmak gerekirse ücretsiz kargo seçeneğinde 2-3 haftalık teslimat süresi vaad ediliyor ve kargonuz kayıtsız kargo olarak geliyor. Ancak ben bayramdan önce sipariş ettiğim için ve 9 günlük resmi tatil sebebiyle kargom bayram süresince gümrükte bekledi. Bayram bitince de 5 gün içinde elime ulaştı.
    Blippo, sitesinde kayıtsız yani takip imkanı olmayan kargo olarak tanımlıyor bu seçeneği. Ancak siparişim Singpost kurumundan Ptt gümrüğüne teslim edildiği anda Ptt Kargo Takip sisteminden detaylıca takibini yapabildim. Bu yüzden ücretsiz kargo seçeneği bence son derece mantıklı :) (Sipariş ve kargo sistemi detayları için ilgili yazıma buyrun..)

   Gelelim bu siparişimde neler aldığıma :)
    Ben genellikle Japonların en meşhur, en farklı ve en sevilen ürünlerinden tercih ettim. Resimde olmayan bir de çekiliş hediyesini sipariş ettim. Çekilişime katılmadıysanız şuraya buyrun :)





     Sevgili Sergül Kato'nun Youtube kanalında eşiyle birlikte hazırladığı Glico Collon isimli atıştırmalıklar ilgimi çekmişti, bu yüzden tavsiye üzerine sade kremalı Glico Collon sipariş ettim. Dışında Rulokat gibi bir hamuru var ve hafif sert, içinde yumuşak bir krema var. Pek çok kişiden Collon hakkında olumlu yorumlar duyduğum için güzel birşey olacağını sanmıştım. Ama sanki dış kısmı bayatlamış gibi bir tattaydı. ve içindeki krema da ucuz bisküvi kremaları gibiydi. Bunu maalesef  beğenmedim.










    Japon abur cuburlarını biraz araştırdıysanız bir Pocky'yle karşılaşmış olmanız çok mümkün. Bir çok kişi tadına ve çeşitlerine bayılıyor. Çok çok fazla çeşidi var örneğin, yeşil çaylı, çilekli, bademli, kurabiyeli&kremalı, kırmızı fasulyeli... Ben badem hastası olduğum için bademli Pocky tercih ettim.
    Resimde gördüğünüz üzere benim Pocky tecrubem "WASTED"... Eylülün sıcak havası sebebiyle çikolatası erimiş ve birbirlerine yapışmış. Eriyip tekrar donması da sanırım biraz tadını değiştirmiş. Zira yine beklentimin altındaydı. 
    Türkiyede satılan Biscolata Stick ler kalite olarak hiç farklı değiller bence. Ürün çeşidi bakımından epey geride kaldıkları kesin tabii. Bu yüzden eğer tekrar Pocky sipariş edersem bu muhtemelen farklı ve tuhaf lezzette bir ürünü denemek için olur. Çünkü bademli çok tuhaf bir lezzet değildi :) (Fiyat ve ulaşılabilirlik olarak da Biscolata Pocky yi döver :))(Biscolata Erkeklerini de unutmamak lazım ;))



   Ve gelelim Tohato markasının Caremel Corn isimli tatlı cipslerine. Bunu kim icat ettiyse Allah cennetine bağışlasın ya. Kesinlikle bayıldım. Ben Türkiyedeki hiçbir tada benzetemedim. Kavrulmuş yer fıstığı, karamel ve mısır cipsi tadı bir arada. Daha önce "caramel corn" diye isimlendirilen şekerli patlamış mısır yiyeniniz olduysa tadını biraz benzetebilirsiniz. Ama burada işin içine yer fıstığı tadı da girmiş. Hatta yer fıstığının kendisi de paketin içine girmiş. Cipsi bitirdikten sonra içindeki minik, şekerli yer fıstıklarını fark ettim. Tuzlu fıstığa alışmış bir Türk vatandaşı olarak şekerli fıstıkları da sevdim :)








 
   Bir de aynı cipsin büyük boy çikolatalı muzlusunu aldım. Sade Caramel Corndaki fıstık tadı bunda yoktu. Muzlu çikolata biraz daha şekerli bir lezzetteydi. Ve sanırım bu kadar şekerli oluşunu çok sevemedim. Ama yine de bir oturuşta tüm paketi yiyecek kadar sevdim :)) 





Bir de Japonların paketli pamuk şekerlerinden denemek istedim. İçinde patlayan şekerler olan üzümlü çeşidini aldım ben. Üzümlü olduğu için mayhoş bir tadı vardı. Patlayan şekerler de olaya renk katmış. Normalde de patlayan şekeri ve pamuk şekeri ayrı ayrı sevdiğim için bir arada da sevdim :) Bizim pamuk şekerlerimizden daha sert ve biraz daha kolay parçalanan bir yapıda. Lezzeti de üzümlü olduğu için çok daha farklı tabii. Bunu da sevdim :)




   Ve yine iki paket Japon Kendin Yap şekeri sipariş ettim. İkisi de birbirinden eğlenceliydi. Çok yakında videolarını yükleyeceğim. Takipte kalın :)


2 yorum :